Do ekologii nie można zapędzać kijem jak to czynią eurokraci przerzucając koszt transformacji ekologicznej na społeczeństwo. To Kowalski a nie Ursula Gertrud von der Leyen zapłaci realnie koszt chorej polityki klimatycznej. Co ciekawe to Chiny już dziś zamierzają zwiększać gospodarkę i emisję gazów o ten sam procent o jaki Unia zamierza je redukować. Tak więc KE będzie zmuszać nas do redukcji gospodarki w imię polityki klimatycznej a inne kraje i tak zwiększą emisję gazów cieplarniach i zanieczyszczeń. Pod naciskiem ekoterrorystów odrzucono projekt EKOSTYLU na rzecz Zielonego Ładu. Nadmienić tu należy, że za polityką Ekostylu opowiadali się rumuński polityk George Simion, stronnictwo pani Giorgi Meloni, Matteo Salviniego, Viktor Orban, Marine le Pen. Czym jest Ekostyl i czym różni się od Zielonego ładu? Ekostyl zakłada, że ekologia powinna następować w drodze ewolucji a nie rewolucji i należy stosować takie rozwiązania aby zwykły obywatel był niemi jak najmniej obciążony. Przykładowo w rolnictwie stawia na gospodarstwa indywidualne a nie konglomeraty produkcyjne. Naukowcy obliczyli, że najbardziej ekonomiczne i ekologiczne są gospodarstwa indywidualne, rodzinne o powierzchni od 200 do 300 ha. To w nich wielowiekowa praktyka gospodarcza pozwala na stosowanie z powodzeniem zrównoważonej gospodarki rolnej. Od wieków wiadomo, że chłop czy zwykły farmer dba aby jego świnki czy kroki były najlepsze, mleko zdrowe, smaczne jajka a ziemniaki czy zboże najlepsze w okolicy. On nie pozwoli sobie na sprzedaż spleśniałych malin, starego zboża czy podrobionego miodu. Pestycydy czy inne środki oraz nawozy stosuje z umiarem aby nie zaszkodzić sobie i swojemu inwentarzowi. W tym przypadku EKOSTYL stawia na gospodarstwa indywidualne, gospodarstwa rodzinne i regionalne produkty. W energetyce odnawialnej stawia się na energetykę jądrową oraz na powszechne stosowanie instancji przydomowej w postaci fotowoltaiki oraz turbin wiatrowych. Preferowane są instalacje dubletowe a więc Instalacje połączone z siecią oraz równolegle instalacje off-grid. Państwo dofinansowuje w tym układzie 85% kosztów montażu takich instalacji. Dystrybutorzy sieciowi czyli zakłady energetyczne pobierają na własne potrzeby 30% wytworzonej i wprowadzonej doi sieci energii a pozostałe 70 % jest magazynowane i wykorzystywane w okresie jesienno zimowym przez konsumenta. W tym rozwiązaniu nie ma rozliczeni z tytułu kupna energii od konsumenta. Jeśli konsument wyprodukuje więcej energii w ciągu roku niż jej sam zużyje zakład energetyczny dzieli się zyskiem z jej sprzedaży na zasadach pół na pół. Instalacje off-grid służą zaspokojeniu potrzeb klienta i jego sąsiadów. W instalacjach grzewczych to powolne odchodzenie od węgla brunatnego na rzecz gazu, paliw odnawialnych takich jak eko groszek czy brykiety słomiane. Ważnym też elementem są miejskie systemy grzewcze. Ogrzewanie elektryczne stawiane jest dopiero na drugim miejscu, GDYŻ ABY JE WYGENEROWAĆ JEST SPALANA ZNACZNA ILOŚĆ PALIW KOPALNYCH. Promocja piecy reaktywnych. Promocja Agregatorów i buforów grzewczych zasilanych bezpośrednio z paneli fotowoltaicznych. Elektrociepłownie miejskie są także zobowiązane do przejścia albo na wysokowydajne węglowe kotły reaktywne wykorzystujące także dopalanie gazów przy spalaniu węgla oraz systemy rekuperacji i kotły zasilane panelami fotowoltaicznymi oraz energią z turbin wiatrowych. W transporcie stawia się na pojazdy elektryczne, hybrydowe i z napędem wodorowym. W pierwszej kolejności wymieniony na elektryczny ma być transport publiczny. Pojazdy osobowe należące do osób prywatnych mają być sukcesywnie wymieniane po przez dopłaty do zakupu nowych pojazdów na poziomie do 85% kosztów. W budownictwie stawia się na przejście na budownictwo bliskie zero emisyjności po przez wprowadzenie nowych standardów dla budynków nowo budowanych oraz modernizacje starych po przez dopłaty i granty dla właścicieli wypłacane właścicielom po przez poszczególne samorządy w wysokości od 50 do 85% kwoty przeznaczonej na modernizację. W tym zakresie zastosowanie pre finansowania po przez wypłatę 50% wymaganej sumy firmom wykonującym modernizacje budynków a nie poszczególnym właścicielom. (model ten jest obecnie stosowany przez samorządy niemieckie, francuskie oraz austriackie) Założenia in spe 1. Obniżenie cen energii elektrycznej w ciągu 5 lat o 55% 2. Darmowa komunikacja miejska w ciągu 3 lat Projekt ten został odrzucony przez parlament europejski a wpierw przez KE. Jak wcześniej komentowała to Merkel a potem KE jego wprowadzenie spowodowało by utratę kontroli nad społeczeństwem. Dopłaty do modernizacji starych budynków może być obecnie stosowany także przez polskie samorządy Wróbel Ćwirek